Technologie mobilne i ich rozwój

Coraz powszechniejsza dostępność do urządzeń mobilnych sprawia, że obecnie wszystko to, co znajduje się w sieci powinno być przystosowywane nie tylko do urządzeń stacjonarnych, ale i tych przenośnych. Nowe technologie pozwalają na takie programowanie stron, aby były one wygodne do przeglądania także i na telefonach i tabletach. W oczywisty sposób zmienia to podejście do tworzenia stron, które powinny być bardziej przemyślane i tworzone w myśl wytycznych UX. Strona ma być narzędziem marketingowym i trzeba zatroszczyć się o to, aby faktycznie wypuszczona do sieci podążała za nowymi trendami.

Strona responsywna i strona mobilna

Tworząc stronę internetową możemy zdecydować się na stworzenie również i jej wersji responsywnej. W praktyce oznacza to, że strona sama będzie się dostosowywać do wielkości ekranu, na którym będzie przeglądana, co jest bardzo korzystnym rozwiązaniem, bo wdrożenie responsywności strony nie stanowi aż tak dużego wydatku dla osoby, która taką stronę zamawia. Inaczej jest z przygotowaniem oddzielnej wersji mobilnej, innej na różnego rodzaju wielkości ekranu. Wówczas konieczne jest przygotowanie oddzielnego projektu na każdą szerokość, jaką sobie wybierzemy, co może stanowić już znacznie większe obciążenie budżetu.

Dlaczego dostosowanie do urządzeń jest takie ważne?

Z jednej strony to fakt, że coraz częściej ruch na stronie jest tym generowanym przez użytkowników tabletów i smartfonów. Łatwo wyobrazić sobie sytuację, kiedy użytkownik wchodzi na stronę na smartfonie i nic nie jest w stanie na niej zrobić, bo po prostu się nie da. Powoduje to irytację i raczej można być pewnym, że takiego użytkownika nie będzie można już odzyskać. To jednak nie wszystko. To, czy strona ma swoją wersję na urządzenia przenośne wpływa także na jej pozycje w wyszukiwarce. Mobile Index First to faworyzowanie przez algorytm wyszukiwarki tych stron, które są dostosowane do urządzeń mobilnych. Podsumowując – aby nie zostać w tyle trzeba pomyśleć o takim dostosowaniu swojej strony. Po pierwsze po to, aby więcej użytkowników mogło ją odwiedzić niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają. Po drugie w celach marketingowych, szczególnie jeśli zależy nam na takich usługach jak pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Po trzecie dlatego, że strona stanowi dla firmy jej wizytówkę – co może powiedzieć o nas strona, która źle się wyświetla i jest zacofana? Z pewnością nic dobrego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *